lördag 17 januari 2009

Seger mot Åtvid 8-4 tjooh!

Många intressanta filmer och kort blev fotade idag. Tyvärr kan jag inte publicera dom nu utan det dröjer typ en vecka för min dator ist kaputt vergesen. Men dom finns bevarade. Jag lovar. Kort jag inte fick med som när Löjjan drog ner byxorna på Åkes pöjk Rickard, eller när Rickard agerade bollkallen inne på isen och halkade på magen lämnar jag därhän. Det svärmade mycket kring denna lille pöjk Rickard.

Nu till bandyn. Åtvid hade en supporterbuss med sig men dom måste landat i Mörlunda ty på Venhagsvallen syntes di inte till.

Onödigt jämnt kändes det som efter att Lilla gått upp till 3-0 och tappat till 3-2. 3-1 målet missade jag då jag var å drillade snoken i snön bakom läktarn. Gissa om toppen bidde blå. Ja vad ska man säge, ryssarnas afton förutom Emil Anderssons mål och så till slut snuvornas konung Nymans strut på slutet. 8-4.

Målet man minns! Jag tror det var 2-0 eller 3-0 en hockeystyrning framför mål rätt opp i nättaket. Minns inte vem det var förmodligen Nyman. Jemserumsgänget revanscherade sig rejält och presterade säsongsbästa på läktarn. Löjjan var het som en eldgaffel och sen var det Rickard igen.. Jag vet inte vilken bror som var värst?

Ett stort tack till pappa Åke som tryggt styrde omvägen till O-hamn för att hämta upp hälften av ligan. Han och hans son är två föredömmen för supporterkulturen!

Inga kommentarer: